Salgs- og leveringsbetingelsene

Innledning

Sofadk.no eies og drives av:

Sofa.dk A/S

Håndværkervej 9, Nors

DK-7700 Thisted

Danmark

Organisasjonsnummer: 929 661 877

VAT: DK42508403

Tlf.: +45 6017 9360

E-post: info@sofadk.no

Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for kjøp av varer på sofadk.no for levering i Norge.

Alle priser på produkter er ferdig fortollet og inkludert merverdiavgift.

 

Kontakt:

Vi kan kontaktes på telefon: +45 60179360, e-post info@sofadk.no eller på live chat.

Responstiden forventes å være 1-2 dager, men vi prøver å svare på alle henvendelser så fort som mulig

Betaling og bestilling

Sofadk.no er åpent 24 timer i døgnet, så du kan så å si nesten alltid handle. Av og til kan det hende at vi stenger butikken på grunn av vedlikehold. Ditt kjøp må da vente til butikken er åpen og tilgjengelig igjen.

For å handle på sofadk.no må du være minst 18 år gammel og i besittelse av et gyldig betalingskort, som vi godtar. Hvis du ennå ikke har fylt 18 år, kan du fortsatt kjøpe varer hvis du har fått dine foreldre eller din verges samtykke eller på annen måte har juridisk rett til å fullføre kjøpet. Du velger varene du vil kjøpe og legger dem i "handlekurven".

Eventuelle tilleggsbetalinger for f.eks. frakt- og kortgebyrer beregnes først når du kommer til betalingsdialogen. Når du er klar til å bestille, klikker du på "Sikker sjekk", deretter skriver du inn navn, adresse, e-post, og tlf.nr., velger betalingsmåte og den leveringsmåte som passer deg best. Når du har gjort dette, kan du se eventuelle ekstra kostnader for frakt hjem til deg.

Du kan endre innholdet i handlekurven helt frem til du bekrefter kjøpet ved å trykke på "Godkjenn og betal"-knappen. Etter det vil bestillingen din bli sendt til sofadk.no.

Sofadk.no kan aldri ta ut et større beløp enn beløpet du har godkjent for bestillingen din.

Det er mulig å betale med følgende korttyper:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Visa Debet
  • Visa Credit
  • Mastercard Debet
  • Mastercard Credit
  • Maestro
  • Vipps

Beløpet vil ikke bli belastet kortet ditt før varen er sendt fra oss.

Bekreftelse på mottak av ordre og ordrebekreftelse

Når du har bestilt en vare fra oss, vil du motta en kvittering for vår mottak av bestillingen din.

Frakt

Velg mellom de tre alternativene nedenfor:

  1. Vi leverer gratis til fortauskanten din, og du tar deg av resten selv

Vi tilbyr gratis levering til kunder bosatt i følgende postnumre i Norge:

0100-1481, 1489-1900, 1991-2013, 2986-3320, 3600-3626, 3700-3739, 3746-3748, 3754-3790, 3896-4090, 4291-4434, 4463-4470, 4474-4525, 4530-4534, 4547-4592, 4597-4652, 4696-4710, 4733-4830, 4838-4859, 4870-4994

Kunder bosatt i følgende postnumre i Norge er ikke omfattet av gratis levering til fortauskanten. Fraktprisen for denne leveringsformen beregnes særskilt ut fra det postnummeret du oppgir ved bestillingen:

1482-1488, 1901-1990, 2014-2410, 2411-2430, 2431-2438, 2439-2446, 2447-2451, 2452-2592, 2593-2620, 2621-2669, 2670, 2671-2695, 2696-2870, 2871-2882, 2883-2945, 2946-2953, 2954-2966, 2967-2985, 3321-3387, 3492-3538, 3539-3599, 3627-3699, 3740-3745, 3749-3753, 3791-3895, 4091-4290, 4435-4440, 4461-4462, 4471-4473, 4526-4529, 4535-4546, 4553-4695, 4593-4596, 4711-4732, 4831-4837, 4860-4869, 4995-5182, 5183-5197, 5198-5330, 5331-5334, 5335-5797, 5798-5800, 5801-5998, 5999-7739, 7740-7994, 8164-8171, 8175-8199, 8587-8985

Vårt transportselskap vil kontakte deg via e-post eller SMS angående leveringsdato, samtidlig får du også en lenke for å kunne spore forsendelsen din.

Transportselskapet ringer deg 30-60 minutter før de kommer på leveringsdagen.

Mottakers ansvar for sofalevering:

Mottaker må være hjemme i hele det avtalte tidsrom.

Mottaker må kunne nås på telefonnummeret som er oppgitt.

Mottaker skal informere Sofadk.no i god tid om forhold som kan påvirke leveransen, for eksempel veier som er vanskelige å komme fram på.

Følgende er ikke inkludert:

Levering skjer så langt som lovlig farbar vei gjør det mulig. For eksempel er fergeavgifter ikke inkludert. Bilferger anses som farbare, men hvis Sofadk.no må betale noen form for kostnad i forbindelse med fergetransport, belastes dette kunden.

Avbestilling av levering må skje senest 3 dager før avtalt leveringstid. Ved avbestilling senere vil det påløpe et variabelt leveringsgebyr avhengig av hvor du bor i Norge. Hvis du ikke er hjemme for å motta leveransen, kan en omlevering ordnes mot betaling av fraktgebyr.

Husk å sjekke for transportskader før du bekrefter mottaket av leveringen. Skader skal noteres på mottakskvitteringen.

  1. Vi leverer og bærer dine nye møbler inn i stuen

Vi leverer, bærer inn ogmonterer ben og setter sammen møblene etter dine ønsker, og vi tar selvfølgelig også emballasjen med oss.

NOK 1499,00. Prisen gjelder kun for kunder bosatt i følgende postnumre i Norge:

0100-1481, 1489-1900, 1991-2013, 2986-3320, 3600-3626, 3700-3739, 3746-3748, 3754-3790, 3896-4090, 4291-4434, 4463-4470, 4474-4525, 4530-4534, 4547-4592, 4597-4652, 4696-4710, 4733-4830, 4838-4859, 4870-4994

Kunder bosatt i følgende postnumre i Norge er ikke omfattet av denne fraktprisen. Fraktprisen for denne leveringsformen beregnes særskilt ut fra det postnummeret du oppgir ved bestillingen:

1482-1488, 1901-1990, 2014-2410, 2411-2430, 2431-2438, 2439-2446, 2447-2451, 2452-2592, 2593-2620, 2621-2669, 2670, 2671-2695, 2696-2870, 2871-2882, 2883-2945, 2946-2953, 2954-2966, 2967-2985, 3321-3387, 3492-3538, 3539-3599, 3627-3699, 3740-3745, 3749-3753, 3791-3895, 4091-4290, 4435-4440, 4461-4462, 4471-4473, 4526-4529, 4535-4546, 4553-4695, 4593-4596, 4711-4732, 4831-4837, 4860-4869, 4995-5182, 5183-5197, 5198-5330, 5331-5334, 5335-5797, 5798-5800, 5801-5998, 5999-7739, 7740-7994, 8164-8171, 8175-8199, 8587-8985

Vårt transportselskap vil kontakte deg via e-post eller SMS angående leveringsdato, samtidlig får du også en lenke for å kunne spore forsendelsen din.

Transportselskapet ringer deg 30-60 minutter før de kommer på leveringsdagen.

Mottakers ansvar for sofalevering:

Mottaker må være hjemme i hele det avtalte tidsrom.

Mottaker må kunne nås på telefonnummeret som er oppgitt.

Mottaker må beskytte gulv (sjåfør tar ikke av fottøy på grunn av helse- og sikkerhetsforskrifter) og sikre fri tilgang til utpekte rom.

Mottaker skal informere Sofadk.no i god tid om forhold som kan påvirke leveransen, for eksempel vanskelig tilgjengelig vei, portkode, etasje, tilgang til heis, trange/bratte trapper osv.

Følgende er ikke inkludert:

Levering skjer så langt som lovlig farbar vei gjør det mulig. For eksempel er fergeavgifter ikke inkludert. Bilferger anses som farbare, men hvis Sofadk.no må betale noen form for kostnad i forbindelse med fergetransport, belastes dette kunden.

Avbestilling av levering må skje senest 3 dager før avtalt leveringstid. Ved avbestilling senere vil det påløpe et variabelt leveringsgebyr avhengig av hvor du bor i Norge. Hvis du ikke er hjemme for å motta leveransen, kan en omlevering ordnes mot betaling av fraktgebyr.

Husk å sjekke for transportskader før du bekrefter mottaket av leveringen. Skader skal noteres på mottakskvitteringen.

  1. Levering, innbæring, montering og deponering av gammel sofa

Vi leverer, bærer møblene inn, pakker dem ut, monterer og tar emballasjen OG din gamle sofa med tilbake!

NOK 2599,00. Prisen gjelder kun for kunder bosatt i følgende postnumre i Norge:

0100-1481, 1489-1900, 1991-2013, 2986-3320, 3600-3626, 3700-3739, 3746-3748, 3754-3790, 3896-4090, 4291-4434, 4463-4470, 4474-4525, 4530-4534, 4547-4592, 4597-4652, 4696-4710, 4733-4830, 4838-4859, 4870-4994

Kunder bosatt i følgende postnumre i Norge er ikke omfattet av denne fraktprisen. Fraktprisen for denne leveringsformen beregnes særskilt ut fra det postnummeret du oppgir ved bestillingen:

1482-1488, 1901-1990, 2014-2410, 2411-2430, 2431-2438, 2439-2446, 2447-2451, 2452-2592, 2593-2620, 2621-2669, 2670, 2671-2695, 2696-2870, 2871-2882, 2883-2945, 2946-2953, 2954-2966, 2967-2985, 3321-3387, 3492-3538, 3539-3599, 3627-3699, 3740-3745, 3749-3753, 3791-3895, 4091-4290, 4435-4440, 4461-4462, 4471-4473, 4526-4529, 4535-4546, 4553-4695, 4593-4596, 4711-4732, 4831-4837, 4860-4869, 4995-5182, 5183-5197, 5198-5330, 5331-5334, 5335-5797, 5798-5800, 5801-5998, 5999-7739, 7740-7994, 8164-8171, 8175-8199, 8587-8985

Vårt transportselskap vil kontakte deg via e-post eller SMS angående leveringsdato, samtidlig får du også en lenke for å kunne spore forsendelsen din.

Transportselskapet ringer deg 30-60 minutter før de kommer på leveringsdagen.

Mottakers ansvar for sofalevering:

Mottaker må være hjemme i hele det avtalte tidsintervallet.

Mottaker må kunne nås på telefonnummeret som er oppgitt.

De "gamle" møblene må være klare til at sjåføren lett kan ta møblene med seg. Hjørnesofa må demonteres, etc.

Mottaker må beskytte gulv (sjåfør tar ikke av fottøy på grunn av helse- og sikkerhetsforskrifter) og sikre fri tilgang til utpekte rom.

Mottaker skal informere Sofadk.no i god tid om forhold som kan påvirke leveransen, for eksempel vanskelig tilgjengelig vei, portkode, etasje, tilgang til heis, trange/bratte trapper osv.

Følgende er ikke inkludert:

Levering skjer så langt som lovlig farbar vei gjør det mulig. For eksempel er fergeavgifter ikke inkludert. Bilferger anses som farbare, men hvis Sofadk.no må betale noen form for kostnad i forbindelse med fergetransport, belastes dette kunden.

Avbestilling av levering må skje senest 3 dager før avtalt leveringstid. Ved avbestilling senere vil det påløpe et variabelt leveringsgebyr avhengig av hvor du bor i Norge. Hvis du ikke er hjemme for å motta leveransen, kan en omlevering ordnes mot betaling av fraktgebyr.

Husk å sjekke for transportskader før du bekrefter mottaket av leveringen. Skader skal noteres på mottakskvitteringen.

Velg mellom de tre leveringsmåtene når du sjekker ut under betalingsdialogen.

Leveringstider:

Lagervarer: 1 – 2 uker

Utsolgte varer: 5 – 10 uker

Kontroller alltid leveringstiden på produktet(ene) for å finne estimert leveringstid.

 

Angrerett

Når du handler på nett og i sofadk.no har du vanligvis 14 dagers angrerett, hvor du kan varsle oss om at du angrer på kjøpet og deretter returnere varen til oss. Angreretten løper fra den dagen du mottok varen. Dersom fristen utløper på en lørdag, søndag eller en helligdag, forlenges fristen til påfølgende hverdag. For flere forskjellige varer bestilt i en ordre, men levert enkeltvis, eller en vare levert i flere partier, løper fristen fra mottak av siste vare eller parti.

Ved mottak kan du bare håndtere varene på en slik måte at du kan bestemme arten, egenskapene og måten de fungerer på.

For å kunne bruke angreretten må du varsle oss ved hjelp av en entydig uttalelse senest 14 dager etter mottak av varen via e-post til info@sofadk.no eller ved å bruke standard angreskjema, som du finner nederst i handelsbetingelsene. Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidlig.

Retur

Hvis du angrer på kjøpet, må varene returneres til:

sofa.dk

Håndværkervej 9, Nors

DK-7700 Thisted

Danmark

Vi aksepterer kun pakker som sendes direkte til adressen.

Du kan heve kjøpet ved å varsle oss og levere det personlig på adressen ovenfor. Ved retur bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du er ansvarlig for pakken(e) frem til vi mottar de. Ta derfor vare på forsendelseskvitteringen og eventuelt sporingsnummer.

Når du har varslet oss om at du ønsker å heve kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss.

Du må betale for at pakken skal returneres, og du er den som er ansvarlig hvis det oppstår skade under transport.

Det koster NOK 2599,00 å returnere varene gjennom oss. Du kan forvente ekstra kostnader hvis du bor i ett av følgende postnumre:

1482-1488, 1901-1990, 2014-2410, 2411-2430, 2431-2438, 2439-2446, 2447-2451, 2452-2592, 2593-2620, 2621-2669, 2670, 2671-2695, 2696-2870, 2871-2882, 2883-2945, 2946-2953, 2954-2966, 2967-2985, 3321-3387, 3492-3538, 3539-3599, 3627-3699, 3740-3745, 3749-3753, 3791-3895, 4091-4290, 4435-4440, 4461-4462, 4471-4473, 4526-4529, 4535-4546, 4553-4695, 4593-4596, 4711-4732, 4831-4837, 4860-4869, 4995-5182, 5183-5197, 5198-5330, 5331-5334, 5335-5797, 5798-5800, 5801-5998, 5999-7739, 7740-7994, 8164-8171, 8175-8199, 8587-8985

Kontakt oss for mer informasjon om returkostnader på info@sofadk.no

Viktig

Vi forventer at du sender varene så snart som mulig etter at du har gitt varsel om at du vil bruke angreretten, og du må sende dem tilbake senest 14 dager etter at du har angret. NB! Vi mottar ikke varer sendt til oss pr. etterkrav.

Bevis på kjøpet ditt

Ved returnering må du legge ved kopi av ordrebekreftelsen eller annen dokumentasjon for kjøpet.

Tilbakebetaling

Hvis du angrer på kjøpet, vil du få beløpet du har betalt for varen tilbake. Hvis varen er beksadiget, trekker vi det beløpet du er ansvarlig for.

Vi refunderer betalingen mottatt fra deg senest 14 dager fra den dagen vi mottok meldingen din om at du vil angre kjøpet.

Vi vil refundere pengene til samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at du har returnert den.

 

Tilstanden til varen når du sender den tilbake

Hvis varen har mistet verdi fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å bestemme arten, egenskapene og måten den fungerer på, kan du bare få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av den kommersielle verdien av varen, og i noen tilfeller kan det bety at du bare kan få fraktkostnadene tilbake. Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen.

Hvis originalemballasjen mangler, kan det medføre reduksjon av varens kommersielle verdi.

NB! Du kan miste kjøpsbeløpet, helt eller delvis, hvis verdien av varen er redusert p.g.a. at:

  • Du faktisk har tatt varen i bruk
  • Varen har blitt skadet mens du var ansvarlig for den
  • Du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å bestemme arten, egenskapene og måten den fungerer på
  • Du har ikke fulgt begrensningene i angreretten som følger av forsegling, type varer osv.

Angre deler av kjøpet

Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du muligheten til å sende en eller flere varer tilbake, selv om de ble kjøpt i en samlet ordre. Vær oppmerksom på at du får verdien av møblene og leveringskostnadene tilbake.

Refusjon av kjøpesummen

Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varens verdi er forringet, trekker vi beløpet du er ansvarlig for. Vi vil refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (med unntak av ekstra leveringskostnader i tilfeller der du har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standard levering som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt meldingen om at du vil angre kjøpet.

Vi vil refundere pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at du har returnert den.

Garanti

Når du handler hos oss som forbruker, gjelder reglene i forbrukerkjøpsloven.

Det betyr at du som forbruker har to års klagefrist for mangler som skyldes forhold vi som selger er ansvarlig for. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Hvis klagen din er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller en reduksjon i prisen, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Du må klage innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen. Hvis du klager innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, vil klagen alltid være rettidig.

Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få kvittering for forsendelse slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.

Varen sendes til:

sofa.dk

Håndværkervej 9, Nors

DK-7700 Thisted

Danmark

Vi aksepterer kun pakker som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, vennligst legg ved en detaljert beskrivelse av mangelen.

Retningslinjer for personopplysninger

Vi trenger følgende informasjon når du handler hos oss: Navn, adresse, tlf.nr. og e-postadresse.

Vi registrerer og videreformidler de personopplysningene som er nødvendige for å levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos sofadk.no og lagres i fem år, hvoretter opplysningene slettes.

I tillegg samarbeider vi med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Selskapene behandler kun informasjon på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål.

Vi samarbeider bare med databehandlere i EU eller i land som kan gi informasjonen din tilstrekkelig beskyttelse.

Behandlingsansvarlig på sofadk.no er sofadk.no

Du har rett til å vite hvilke opplysninger vi behandler om deg.

Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den korrigert. I noen tilfeller er vi forpliktet til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. For eksempel, hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige for formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personopplysninger blir behandlet i strid med loven. Du kan skrive til oss på info@sofadk.no Hvis du har opprettet en innlogging for å kunne selvbetjene hos oss, vil dine personopplysninger og bestillingsopplysninger ikke bli slettet med mindre du ber oss om det.

Oppreisning

Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, kan du kontakte oss på mail: info@sofadk.no

Skjema for bruk av angrerett

(Dette skjemaet fylles kun ut og returneres dersom angreretten benyttes)

Til: sofa.dk A/S

Håndværkervej 9, Nors

7700 Thisted

CVR-nr.: 42508403

Tlf.: +45 6017 9360

Jeg informerer deg herved om at jeg ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale for følgende varer/tjenester:

__________________________________________________________________________________

Bestilt: ______________________

Mottatt den: _________________

Forbrukerens navn: _____________________

Forbrukerens adresse: _____________________

Forbrukerens signatur: ______________

Dato: ________________ (bare hvis innholdet i skjemaet kommuniseres på papir)

Betingelsene ble sist oppdatert 11.10.2022.